Home > Travel > טיול משפחתי לארה”ב – חלק ראשון – ניו יורק

טיול משפחתי לארה”ב – חלק ראשון – ניו יורק

התכנונים

מתחילים אי שם באוקטובר 2008, הכוונה היא לטייל בארה”ב עם 3 ילדים, טיול משפחות עם עוד זוג חברים.

על מנת לתכנן את זה נדרשו כמויות של זמן פנוי, סבלנות וכמובן התפשרויות. אז איך בכלל מתחילים ? אינטרנט, ספרים, חברים שטיילו הכל הולך.

התחלנו עם ויזות לארה”ב בינואר, בפברואר רכשנו כרטיסי טיסה וסגרנו על דירה במנהטן, רכב סגרנו במרץ ואת דיסני במאי. המשכנו בתכנון מסלולים ואין ספור שינויים עד לסיום המסלול (כשבוע לפני הטיסה). בדרך החברים פרשו ונשארנו לבד.

המסלול

מנהטן, ניו – יורק

פנסילבניה, ניו יורק, וושינגטון (נרחיב בהמשך)

אורלנדו, פלורידה

חלק א’ – מנהטן

יום ראשון

התחלנו את הביקור בעיר לאחר טיסת לילה, נחתנו בניוארק בסביבות 6 בבוקר, נסיעה לדירה והתארגנות והיינו בחוץ בסביבות 9. העיר מתעוררת לאיטה ואנחנו מטיילים בסנטרל פארק, מרחב עצום של ירוק בתוך הררי הבטון והזכוכית המתנשאים לגובה. נתנו לפארק להוביל אותנו. שוטטנו בפארק עד לשעה 11:30 ומשם ל-American Museum of Natural History מקום מדהים לילדים ומבוגרים. 4 קומות ובהן מתחמים שונים הקשורים בעבר ובהווה, ממקומות שונים בעולם. תצוגת דינוזאורים מדהימה, פוחלצים של חיות מתקופות שונות. התפתחות האדם ועוד. התשלום בכניסה הוא הצעה וניתן לשלם כמה שרוצים.

יום שני

המסע, כן כך הסתבר שאפשר לקרוא ליום הזה בסופו. היום התחיל בסיור רגלי ברחבי העיר. התחלנו מהשדרה החמישית ב-Upper East Side , ב-Museum Mile דרך הסנטרל פארק עד לרחוב ה-59. מתחם הפלאזה הומה אדם, מופעי רחוב וכרכרות סוסים. נכנסנו עם הילדים לחנות הצעצועים של שוורץ, הם כמובן לא ויתרו על נגינה בפסתנר הגדול. משם המשכנו לאורך השדרה החמישית ובדרך עברנו בחנות הצעצועים של דיסני, NBA, כנסיית סיינט פטריק, טיילנו ברחבת ה-Rockefeller , הספרייה הציבורית ומשם ל-Bryant Park (West 40th ST) , פארק מקסים מלא במקומות ישיבה וקרוסלה לילדים, הם כמובן לא פסחו עליה. לאחר מנוחה קלה וצפייה במשחק כדור המשכנו ברחוב 40 עד ל-Broadway על מנת לחזור לכיוון הסנטרל פארק עדTimes Square. כמות האנשים שעוברת במקום הזה מדהימה, מפגש של חנויות מכל הסוגים, צעצועים (toys R us עם הגלגל הענק בתוך החנות), חנויות של מזכרות, אוכלBubba Gump Shrimp Company) וממתקים, הילדים בחרו בחנות של MNM, חנות מדליקה הסובבת סביב כפתורי השוקולד המפורסמים של MNM.המשכנו על רחוב Broadway עד ל-Columbus circle, על פי מה שהבנתי מדובר בכיכר התנועה הראשונה בעולם. משם נכנסו שוב לפארק כשהמטרה היא לעבור דרך מתחם ה-strawberry fields המפורסם, בדרך מראות שכנראה רק ניו-יורק יכולה לספק, מרוץ תחתונים , עשרות רצים כשעל גופם בגדים תחתונים בלבד !!! גברים, נשים, ילדים וחיות מחמד. המשכנו לשוטט ברחבי הפארק וחזרנו לדירה עייפים אך מלאי חוויות.

יום שלישי

התחלנו את היום בנסיעה חוויתית ברכבת התחתית, היעד תחנת הרכבת Whitehall הסמוכה ל-south ferry. המתנה ועליה למעבורת על מנת לראות את פסל החירות. הילדים כמובן התלהבו מהמעבורת. השייט מאפשר מבט על פסל החירות מרחוק כמובן, עם מבט על העיר על כל מגדליה. הירידה מהמעבורת לאחר 25 דקות נסיעה וחזרה לתור על  מנת לחזור למנהטן. אנחנו בחרנו לחכות למעבורת הבאה, בינתיים ישבנו במרפסת המביטה על העיר מרחוק. הרעיון היה פשוט, למעבורת הבאה חיכינו ראשונים בתור וכך הילדים קיבלו מבט טוב יותר לפסל (כפי שכולם מזכירים, בחזרה לבחור מקום בצד שמאל של המעבורת) ולעיר.

ביציאה בחרנו ללכת לכיוון South Sea Port מתחם של בילויים ושוק איכרים. משם המשכנו רגלית לכיוון China Town & Little Italy, פשוט מקסים וגם הילדים נהנו….במיוחד מהגלידה האיטלקית המשובחת שנבחרה. סיימנו את היום עייפים אך מרוצים.

יום רביעי

מזג האוויר היה מוזר לעונה, על פי התחזית היה אמור להיות גשום. בחרנו לבלות את היום במוזיאון על נושאת המטוסים Interpid. מתחם של מטוסי קרב  וציוד הקשור בנושאת המטוסים. בקומה עליונה, מסלול הנחיתה מכיל מספר מטוסי קרב ומסוקים כולל מטוס הכפיר הישראלי. לאחר כניסה לבטן האונייה והליכה בין חדרי הקצינים, חדר האוכל וחדר הקרב ירדנו למתחם ההנגר, המקום בו היו מאוחסנים המטוסים. המקום הזה פשוט מדהים מוזיאון שלם על ההיסטוריה של נושאות המטוסים האמריקאיות ומקום מלא עניין לילדים שבילו במקום מבלי להרגיש שאחר הצהריים הגיע. אבל האטרקציה האמיתית לפחות מבחינת הילדים היה מתחם המשחקים של Wii שהשיקו משחק חדש.

לאחר מספר שעות בבטן האונייה, המתחם של Wii היה מרענן. בסיום החלטנו לחזור לדירה לנוח ולהתכונן לסיור הלילי בעיר. את הסיור התחלנו בסביבות שמונה וחצי, האתר הנבחר היה Times Square שהיה מואר מכל כיוון.